Toernooien

Op Paaszaterdag organiseren wij altijd het Paastoernooi.
Hiervoor nodigen wij clubs uit de omgeving uit.
Dit is een zeer gezellig toernooi, uitermate geschikt voor de beginnende judoka.
Natuurlijk hebben we ook één keer per jaar de clubkampioenschappen.

Naast de geselecteerde toernooien worden er nog heel wat toernooien georganiseerd.
Wil je deelnemen aan een toernooi dat niet op onze lijst staat, laat het ons dan weten.
De club zorgt voor de inschrijving.
Tegelijkertijd met de inschrijving maak je het verschuldigde inschrijvings geld over op de bankrekening van Judovereniging Clinge onder vermelding van je naam en de naam van het toernooi.
Het rekeningnummer van Judovereniging Clinge is NL90RABO0330432524.
Indien mogelijk zal er een coach van de vereniging aanwezig zijn.

Voor de meeste toernooien is het verplicht om lid te zijn van de Nederlandse Judobond (JBN) of de Vlaamse Judofederatie (VJF)

Op de JBN kalender vind je alle toernooien die in Zuid-Nederland georganiseerd worden terug.
Op de VJF kalender vind je alle toernooien die in Vlaanderen georganiseerd worden terug.
Kijk ook af en toe ook op de kalender van deze site

Wat neem je mee?

Judogi
Voorzie minstens 1 wit judo-pak. Net zoals op de training moet dit proper zijn. Zorg er voor dat de mouwen en de broekspijpen lang genoeg zijn. Zo niet kan de scheidsrechter je verplichten om een ander pak aan te trekken.
Let op: voor sommige toernooien is een rugembleem verplicht.
Meisjes dragen een wit t-shirt dat lang genoeg is om in de broek te stoppen.
Blauwe pakken zijn enkel verplicht op de grootste internationale toernooien, zoals Belgisch, Nederlandse kampioenschap senioren.

Gordels

Naast je eigen band neem je best ook een witte en rode band mee.
De eerst-afgeroepene van een wedstrijd draagt de witte band boven de eigen band.
De laatst afgeroepene draagt de rode band boven zijn eigen band.
Je kan een witte en rode band verkrijgen via onze club.
In België wordt bij U11 en U13 enkel de witte of rode band gedragen en geen eigen band. Vanaf U15 kan de laatst afgeroepene ook in blauwe judogi aantreden. De rode band wordt dan niet gedragen, alsook de witte band niet. In lagere leeftijdscategorieën is een blauwe judogi niet toegelaten.

Schoeisel
Breng slippers of sportschoenen die buiten niet gedragen zijn mee. Wanneer je niet op de mat staat draag je steeds iets aan de voeten.

Lidmaatschap judobond
Bij de meeste toernooien moet je een geldige JBN lidmaatschapskaart of VJF vergunning kunnen tonen bij de weging.

Identiteiskaart
Vanaf 14 jaar moet je ook een geldig paspoort kunnen voorleggen bij de weging.

Hygiëne
Zorg voor kort geknipte vinger- en voetnagels. Wie lang haar heeft moet dit met een elastiekje (zonder ijzer) invlechten op een knotje . Piercings of oorbellen zijn verboden, ook al zijn ze afgeplakt!

Voeding
Een gezonde snack, fruit, sandwiches, o.d. zijn aan te raden. Water of isotone dranken zijn de ideale dorstlesser.

Over Judovereniging Clinge

Deze florerende judoclub bestaat reeds 55 jaar, telt meer dan 50 leden tussen 5 en 80 jaar.
Alle informatie betreffende trainingen, contactgegevens, toernooien, activiteiten en het judo zijn hier terug te vinden.

Judobond Nederland
Aansluitnummer D2SK37V

Judokwai Kemzeke
Onze judovrienden van Kemzeke

Eens proberen?

Bent u 5 jaar of ouder:
Judovereniging Clinge biedt u 4 gratis proeflessen aan.